Fragt transport af gods med vand, luft eller hav, og forsendelse er mest almindeligt anvendte transportform for transporterer gods fra ét sted til et andet. Skibsfarten udgør 90% af verdenshandelen; næsten 50.000 skibe, der udgør den internationale handel flåde er teknisk avancerede. Omkostningerne ved et nyt skib varierer mellem US $100 millioner til næsten 200 millioner dollars.
Fragt er klassificeret som indgående fragt og udgående fragt. I de fleste tilfælde, med hensyn til indgående fragt, ankommer de internationale varer af vand eller luft. Indenlandske forsendelser finde undervejs, enten af veje eller i luften. I tilfælde af de udgående last sende tjenesteudbydere dybest set varerne enten ad søvejen eller ad landevejen. Skrøbelige og forgængelige varer transporteres kun med fly.
Last er ofte flyttede med skib. De fleste af importen og eksporten af en nation er udelukkende afhængige af skibsfarten. For en økonomi at blomstre, spiller skibsindustrien en afgørende rolle i ikke kun transport af produkter til internationale markeder, men også at bringe råvarer tilbage til nationen. Industrien er klassificeret som uløseligt globale. Skibsfarten er en unik virksomhed set-up: et skib, kan ejes af nogen, forvaltes af en anden, registreret i et tredjeland og bemandet med mennesker af en helt anden nation. På grund af sin internationale karakteristika reguleres dens sikker drift af FN-agenturer. Officerer i skibene fra forskellige nationer er uddannet i overensstemmelse med de globale standarder.
Det er bydende nødvendigt, at en person gør en indsats for at identificere den bedste udbyder mens forsendelse varer fra ét sted til et andet. Dokumenter såsom konnossement landing, signatur på modtagelsesdokumentet, korrekte adresser i papirer og kontrakter bør gøres før at komme ind i en aftale med virksomheden, således at varerne når deres destination intakt.